Nie jest łatwo wypozycjonować stronę internetową, jednak pomimo trudności ciągle warto jest podejmować starania o wysokie pozycje w Google. Jest tak, ponieważ wyszukiwarka Google to wciąż jedno z największych źródeł ruchu dla stron internetowych. Nawet serwisy funkcjonujące jako media społecznościowe, czyli Facebook, Instagram, Twitter, TikTok czy YouTube nie są w stanie zapewnić nam tak jakościowego i stargetowanego ruchu, jak ma to miejsce w przypadku tej wyszukiwarki. Na czym w zasadzie polega pozycjonowanie stron internetowych i jak to robić, aby odnieść sukces, przegonić konkurencję i zbudować stabilny kanał dopływu nowych klientów? Sprawdźmy jakie są tajniki pozycjonowania i na czym ono właściwie polega.
Kluczem do pozyskania klienta w wyszukiwarce Google są słowa kluczowe
Słowa kluczowe to frazy, które dana osoba wpisuje w Google. Jeśli czegoś szukasz, to właśnie to wpiszesz w wyszukiwarkę. Na podstawie słów kluczowych Google tworzy ranking stron. Zatem jeśli prowadzisz sklep sportowy, wówczas z pewnością interesuje Cię fraza „buty adidas wysyłka”, ponieważ to właśnie osoby wpisujące tę frazę będą zainteresowane zakupem Twoich produktów. Jeśli Twoje słowa kluczowe będą zbyt szerokie, przykładowo „fajne adidasy”, wówczas możesz ściągać na stronę ruch, który nie przełoży się na sprzedaż, a przecież Twoim głównym interesem nie jest wcale wysoka liczba odwiedzających stronę, ale wysoka liczba transakcji sprzedażowych. Więc miej na uwadze to, aby mądrze dobrać słowa kluczowe, na które będziesz się pozycjonować. Niektóre ze słów kluczowych są trudniejsze, niż pozostałe. Wynika to z ich poziomu konkurencyjności. Czyli na pewne frazy będzie Ci trudniej rankować, niż na pozostałe. Większe serwisy z dużym budżetem zwykle mają większe szanse na wypozycjonowanie się na trudniejsze frazy. Jednak nie zniechęcaj się i znajdź takie słowa kluczowe, które będą mieć realny dla Ciebie poziom trudności i które nadal będą dla Ciebie atrakcyjne biznesowo. Nie warto przepłacać za walkę o trudne frazy oraz nie warto także iść na zgniły kompromis i pozycjonować się na najłatwiejsza frazy, które nie mają przełożenia na wyniki sprzedażowe.
Tworzenie treści, czyli content marketing w służbie SEO
Jeśli na Twojej stronie będzie duża ilość contentu (czyli po prostu treści), wówczas dasz większy dowód Google botowi na to, że Twoja strona jest właśnie na dany temat. Oczywiście wówczas w Twoich treściach powinny być zawarte słowa kluczowe, które dobrałeś wedle wytycznych z poprzednich paragrafów tego artykułu. Pisz na tematy, które dotyczą Twojego biznesu i które mogą zachęcić Twoich klientów do zrobienia kolejnego kroku, jakim jest skontaktowanie się z Tobą lub dokonanie zakupu w Twoim sklepie. Jeśli nie masz głowy do tworzenia treści, a pisanie nigdy nie było Ci bliskie, wówczas możesz zatrudnić copywritera lub specjalistyczną agencję, która dostarczy dla Ciebie treści. Pamiętaj jednak, że w takiej sytuacji musisz przygotować dla podwykonawcy odpowiednie wytyczne, tak aby pisał na zadany przez Ciebie temat i tak aby treści ciągle miały wysoką wartość merytoryczną. W innym wypadku takie tworzenie treści można oznaczać wyrzucenie budżetu marketingowego w przysłowiowe błoto.
Zdywersyfikowany profil linków prowadzących do Twojej strony internetowej
Kolejnym ważnym elementem w pozycjonowaniu jest pozyskiwanie linków. Chodzi o to, aby jak najwięcej stron kierowało do Twojego serwisu. Jednak nie możesz ich dodawać w dużej ilości na raz, dlatego nigdy nie kupuj gotowych paczek linków, ponieważ takie działania szybciej ściągną na Ciebie kary od Google, niż pomogą zdobyć wysokie pozycje w tej wyszukiwarce. Zdobywaj linki krok po kroku, pisząc gościnne posty na innych blogach, dodając swoją stronę do tematycznych rankingów, zestawień i katalogów firm. Jeśli będziesz robić to z głową i będziesz pozyskiwać linki od stron z dobrą reputację, wówczas Twój serwis zacznie powoli zdobywać coraz wyższe pozycje w Google. Pamiętaj, aby linki pochodziły ze stron, które są tematycznie powiązane z Twoją działalnością. Jeśli prowadzisz sklep sportowy, to nie pozyskuj linków ze stron o wędkarstwie. Tematyka powinna do siebie pasować i nie może bardzo odbiegać od tego, czego dotyczą treści na Twojej stronie.